Siłowniki hydrauliczne – naprawa i regeneracja

  1. Start
  2. /
  3. Usługi
  4. /
  5. Siłowniki hydrauliczne – naprawa i regeneracja

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-includes/shortcodes.php on line 665

siłowniki

Prowadzimy profesjonalne naprawy siłowników hydraulicznych w zakresie:

  • wymiana uszczelnień,
  • wymiana tłoczysk,
  • wymiana rur cylindrowych,
  • kasowanie luzów na przegubach,
  • wykonanie nowych dławnic i tłoków,
  • wykonanie nowych siłowników wg starego wzoru lub wg szkicu.

Naprawy są realizowane w krótkim terminie dzięki dostępnemu na miejscu magazynowi uszczelnień hydraulicznych, tłoczysk chromowanych i rur cylindrowych.

Każda naprawa zakończona jest próbą stanowiskową przy ciśnieniu próbnym.

Szybki kontakt z serwisem Bipromasz: +48501816214

naprawa_certyfikat


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-includes/shortcodes.php on line 665

Do najczęściej spotykanych uszkodzeń siłowników hydraulicznych można zaliczyć utratę szczelności dławicy i przeciek zewnętrzny po uszczelnieniu tłoczyska oraz przeciek wewnętrzny cylindrów po uszczelnieniu tłoka.

Powszechnymi powodami powstawania tych awarii są:

  • uszkodzenia tłoczyska,
  • zużycie prowadzeń tłoczyska,
  • zanieczyszczony olej,
  • ekstremalne temperatury,
  • reakcje chemiczne,
  • zbyt wysokie ciśnienie,
  • zbyt niskie ciśnienie.

W ostatnich latach można obserwować dynamiczny wzrost zapotrzebowania na maszyny ciężkie z osprzętem hydraulicznym. Naprawy siłowników realizowane w firmie Bipromasz to ważna część procesu serwisowania tych maszyn.

Realizujemy liczne naprawy dla klientów z rynku lokalnego, ale istotny udział w naszych usługach zajmują też naprawy siłowników przysyłanych spedycją z terenu całego kraju. Podejmujemy się napraw trudnych związanych z wymianą tłoczyska, rury cylindrowej lub przegubów i tulei ślizgowych.

Każda naprawa zakończona jest próbą stanowiskową przy ciśnieniu próbnym.

Uszkodzone tłoczysko i jego ułożyskowanie

naprawa_silownikow_1_znakUszkodzone tłoczysko i ułożyskowanie należą do najczęstszych przyczyn zniszczenia uszczelnienia tłoczyska.

Powód takiego stanu rzeczy przeważnie stanowi skośne obciążenie tłoczyska w stosunku do jego osi, powodujące powstanie sił poprzecznych lub zginanie tłoczyska.

POWÓD: Niewłaściwy dobór siłownika do danych warunków pracy urządzenia.

Na fotografiach obok znajdują się dławica i uszczelnienie, które pokazują uszkodzenie powstałe na skutek niewspółosiowego obciążenia. Ślady na uszczelce są spowodowane mieszaniną brązu i oleju hydraulicznego.

Objawy

naprawa_silownikow_2_znakUszczelnienie tłoka i ułożyskowanie uszkodzone są tylko z jednej strony. Tłok lub wewnętrzna powierzchnia cylindra są uszkodzone lub zatarte po przeciwnej stronie w stosunku do uszkodzeń tłoczyska i uszczelnienia przy maksymalnym wysunięciu tłoka.

Zanieczyszczony płyn roboczy

naprawa_silownikow_3_znakZanieczyszczony olej może być realną przyczyną przedwczesnego zużycia uszczelnień tłoka i tłoczyska.

Zawieszone w płynie roboczym frakcje stałe uszkadzają powierzchnie tłoka i tłoczyska, a także pierścienie uszczelniające. Ponadto zanieczyszczenia z powietrza przedostają się do cylindra poprzez uszkodzone pierścienie zagarniające.

naprawa_silownikow_4_znakWszystkie oleje hydrauliczne zawierają określoną ilość wody oddziaływującej nie tylko na własności smarne płynu roboczego, ale powodujące także przyspieszone starzenie się materiałów uszczelnień.

Powietrze rozpuszczone w oleju uznaje się za zanieczyszczenie. Piki ciśnienia pojawiające się w układzie przy szybkich ruchach roboczych powodują magazynowanie znacznej energii w pęcherzykach powietrza w postaci lokalnego wzrostu temperatury.
naprawa_silownikow_5_znak

OBJAWY

Cząstki stałe powodują zatarcia powierzchni uszczelek, pierścieni prowadzących tłoczyska oraz tulei tłumiących [fotografie obok]. Pęcherze powietrza powodują niewielkie zatarcia na wewnętrznych pow. uszczelek po stronie wysokiego ciśnienia i wyrwania („nadgryzieni”) warg uszczelek.

Ekstremalne temperatury

naprawa_silownikow_6_znakEkstremalne temperatury pracy powodują dwojakie zagrożenie:

Pierwsze, gdy temperatura przekracza limity zastosowań materiałów użytych uszczelnień.

Drugie, gdy stosowane płyny robocze charakteryzują się gorszymi właściwościami smarnymi niż olej na bazie produktów przeróbki ropy naftowej.

OBJAWY:

Uszczelnienia poddane działaniu ponad dopuszczalnej temperatury w stosunku do zakresu pracy, twardnieją, pękają i kruszą się[fot.]

Agresywne związki chemiczne

naprawa_silownikow_7_znakNiektóre płyny robocze reagują z uszczelnieniami.

Producenci informują, które materiały uszczelnień są odpowiednie dla danych płynów, zapominają określić, czy nadają się do pracy w warunkach dynamicznych. W połączeniach statycznych akceptowalne jest spuchnięcie O-ringów o 10%, w dynamicznych prowadzi do wzrostu tarcia i przyspieszonego zniszczenia.

OBJAWY:

Uszczelnienia mogą być lepkie ciągnąc się lub wysuszone i popękane. Skurczone uszczelnienia mogą grzechotać w rowkach, podczas, gdy spuchnięte mogą utrudniać ich demontaż z cylindra.

Przecieki spowodowane wysokim ciśnieniem

Występuje w przypadku zastosowania uszczelnień z poliuretanu ostatniej generacji.

Tłumienie ruchu krańcowego ograniczające wypływ z cylindra powoduje narażenia uszczelnienia na obciążenie ciśnieniem zwrotnym dwukrotnie przewyższającym ciśnienie w układzie.

OBJAWY:
Pojawienie się dużego przecieku. Uszczelnienie może ulec uszkodzeniu lub zdeformowaniu na całej wewnętrznej powierzchni. Może pojawić się także uszkodzenie pierścieni podporowych uszczelnień, a także elementów ustalających.